CDON Group har tidigare berättat om planerna på att Nelly skall tas globalt, och att Europa är första steget. I september 2011 öppnade de upp för alla inom EU att handla hos Nelly. Sedan dessa har de rullat ut lokaliserade butiker för de olika länderna, bland annat Storbritannien våren 2012.
Nu fortsätter man på den inslagna vägen och CDON meddelar att man nu även har lanserat en lokal betaversion av Nelly.com i Frankrike.
– Lanseringen i Frankrike är en del av vår strategi att stärka Nelly.com i Europa. Frankrike är en av Europas ledande e-handelsmarknader och vi tror att Nelly.com, med sitt starka och unika erbjudande, kommer att uppskattas av de franska kunderna, säger Paul Fischbein VD och koncernchef för CDON Group.
Börjar i mindre skala
Nelly.com har alltså tidigare varit tillgänglig för den franska marknaden via butikens engelskspråkiga EU-sajt. Lanseringen i Frankrike innebär att Nellys kunder nu får tillgång till en franskspråkig butik och kundservice samt lokalt anpassade betalalternativ.
Fler anpassningar kommer ske löpande innan butiken slutligen introduceras, sedan kommer man även att marknadsföra den på den franska marknaden.
– Lanseringen kommer inledningsvis att ske i mindre skala med begränsad marknadsaktivitet. Det kommer därmed att ta lite tid innan vi på allvar ser effekten av att Nelly har lanserats i Frankrike, säger Paul Fischbein.
Källa: Press