Igår berättade vi om att Stayhard breddar sitt utbud genom att addera träning som produktområde. Men man är inte den enda modehandlaren på nätet som insett att kunden gillar löparbyxor och vindjackor.
I höst satsar nämligen Nelly.com stort på sport och lanserar en sportkollektion tillsammans med träningsbloggaren Hannah Andersson som driver bloggen Fashionablefit.
– Vi kommer att få se mycket mesh-detaljer, svart och grått i Hannahs kollektion som består av totalt nio plagg. Sport-BH:ar, toppar, linnen, byxor och en uppdaterad version av vindjackan. Det känns helt rätt att satsa på sport i höst och Hannah är den perfekta ambassadören, avslutar Emina Alivodic, designchef på Nelly.com.
Samarbetsvillig E-handlare
Att Nelly samarbetar med kända personligheter är inget nytt. I år firade modebutiken 10 år med vad som beskrevs som den största kampanjen någonsin när man använde sig av den amerikanska skådespelerskan och sångerskan Leighton Meester, känd för sin medverkan i TV-serier som Gossip Girl, Law & Order och Entourage.
I maj lanserade Nelly.com för femte gången även en kollektion tillsammans med stjärnbloggaren och artisten Rebecca Stella.