ANNONS

Nelly satsar på bekväma hemleveranser 2015

Nelly satsar på bekväma hemleveranser 2015

Nelly vill ge sina kunder en bekväm shopping och valfrihet i leveranserna. Därför utökar man nu sina Expressleveranser i hela landet. Något som innebär att kunden kan få sitt nya plagg hela vägen hem till dörren dagen efter sitt köp.

ANNONS

2013 utökade Nelly sina leveransalternativen lagom till julhandeln. Förutom standardleveransen, som blev gratis, införde Nelly även två nya expressvarianter, Expressleverans och Express Hemleverans.

Den sistnämnda erbjöds till en början i ett tiotal nordiska storstäder, och enligt modehandlaren ska det ha varit en hel del som använt sig av de snabba leveranserna när det var dags att handla nyårsblåsan.

– För alla våra kunder som har mer smak än tid, erbjöd vi bekväma expressleveranser hem, ända fram till och med nyårsafton i Stockholm. Vi vill erbjuda valfrihet och bekväm shopping. Att kunna klicka hem festblåsan eller smokingskjortan dagen innan festkvällen är en del av den upplevelse vi vill förmedla, säger Magnus Månsson, vd Nelly.

Hela landet

Eftersom Nelly och NLY Mans kunder i Stockholm, Göteborg och Malmö uppskattat hemleveranserna så mycket, lanserar Nelly nu tjänsten i hela landet.

Det hela sker i samarbete med Bring som i början av 2014 utökade antalet orter med hemleverans på kvällstid. Nyligen tog man även till pakethållaren för blixtsnabba leveranser Stockholm, Köpenhamn och Oslo.

– Vi hjälper våra kunder att erbjuda leveranser på det sätt och vid den tidpunkt som passar konsumenterna bäst, vid varje tillfälle. Jag uppmanar alla handlare, oavsett om dess konsumenter surfar runt på siten eller bland hyllorna, att förhöja aspekter som bekvämlighet och valfrihet genom hela köpresan, säger Johan Holgersson, Commercial Director Bring.



Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se