Förra året signade modeföretaget Nelly och influencern Bianca Ingrosso ett samarbetskontrakt på tolv månader. Det var inte parternas första samarbete, med det längsta och största någonsin, enligt bolaget själva.
Bianca fick titeln Creative Advisor och fick agera rådgivare för Nelly samt fronta flertalet kampanjnedslag under året. Den största hiten blev hennes klädkollektion, som hon hade jobbat på att ta fram hela året, som släpptes i september.
Dagen då kollektionen skulle släppas kraschade sajten en sekund efter lanseringen. Nellys IT-team lyckades dock att få upp sajten efter 20 minuter, och då sålde man slut 80 procent av kollektionen direkt.
Vi hade dessutom dubbelt så mycket trafik jämfört med Black Friday, något som vi inte riktigt hade räknat med, sa Kristina Lukes, vd på Nelly, till Ehandel då.
LÄS ÄVEN: Efter Biancas succé-lansering: ”Dubbelt så mycket trafik som under Black Friday”
Nu meddelar e-handelsföretaget att man inte kommer att släppa Bianca Ingrosso. Nelly och influencern har skrivit på ännu ett ettårskontrakt tillsammans som ska pågå hela 2021.
Efter förra årets framgångsrika samarbete har vi blivit överrösta med frågor från våra kunder om en uppföljningskollektion och att de vill se mer av Bianca i våra kanaler, säger Kristina Lukes i ett pressmeddelande.
Men samarbetet kommer inte bara att bli en repris från i fjol, enligt Nelly är planen att "ta det ett steg längre" med större kampanjer och en ny limiterad kollektion.
Efter höstens kollektionssuccé känns det ju bara som att vi måste göra en uppföljningskollektion, så det blev en självklar del i det fortsatta samarbetet, säger Bianca Ingrosso.
Skillnaden den här gången är att vi börjar jobba med kollektionen officiellt tidigare och att mina följare och Nellys kunder kommer att få lite "sneak peeks". Förutom kollektionen kommer vi också att fortsätta utmana oss själva i kampanjerna, det kommer bli det största jag och Nelly.com gjort tillsammans.