Att mobilhandeln ökar lavinartat fÄr vi stÀndigt nya rapporter om. Och enligt Zanox Mobile Performance Baromenter 2012, ökade de mobila shoppingvolymerna under 2012 med över 140 procent i Europa jÀmfört med föregÄende Är.
En trend som förutspÄs fortsÀtta och Nelly.com kÀnner sig sÀkra pÄ att Àven deras mobiltrafik kommer att utvecklas i linje med den globala trenden. DÀrför har man nu lanserat en ny mobilvÀnlig sajt för smartphones och surfplattor.
â För vĂ„r mĂ„lgrupp Ă€r tillgĂ€nglighet viktigt och vi arbetar kontinuerligt med att motsvara vĂ„ra kunders förvĂ€ntningar, sĂ€ger Magnus MĂ„nsson, VD pĂ„ Nelly.com.
Enklare design och bÀttre sök
MÄlsÀttningen med den nya mobilsajten har varit att förenkla för kunder pÄ sprÄng att klicka hem sina favoritplagg via mobila enheter. Bland annat har man satsat pÄ en enklare design, bÀttre sök och filtreringsfunktioner samt smidigare utcheckning.
Den nya mobilsajten rymmer allt innehÄll frÄn Nellys webbplats och följer samma grafiska uttryck. Och som Nelly sjÀlva uttrycker det, sÄ Àr den nya mobilsajten skapad för att ge samma unika inspiration som Nelly.com:s nya huvudsajt.
â Vi Ă€r övertygade om att detta kommer förhöja shoppingupplevelsen för vĂ„ra mobila kunder. Den nya sajten gör det smidigare för kunder pĂ„ sprĂ„ng att shoppa pĂ„ Nelly.com via sin smartphone, sĂ€ger Magnus MĂ„nsson.
Â
KĂ€lla: Press