ANNONS

Nelly förlustvarnar: “Modemarknaden har varit vikande“

Kommenterar fjärde kvartalet.

ANNONS

Sent igår så meddelade Qliro Group att deras dotterbolag Nelly väntas leverera ett negativt rörelseresultat för årets fjärde kvartal.

Modemarknaden har varit vikande vilket lett till hög kampanjaktivitet från många aktörer. För att hantera höga lagernivåer har vi genomfört utförsäljningar vilket påverkat produkt-marginalen negativt, säger Marcus Lindqvist, tillförordnad VD på Nelly och VD på Qliro Group, i ett pressmeddelande.

“Vi arbetar för att återställa lönsamheten”

Nelly bedöms dock för helåret 2019 göra ett positivt rörelseresultat före avskrivningar. Försäljningskostnaderna sägs dock ha ökat på en vikande klädmarknad.

Dessutom har vi haft ökade försäljningskostnader. Nelly har en stark position inom sin nisch av mode och vi arbetar efter en tydlig plan för att återställa lönsamheten, säger Marcus Lindqvist.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se