Pop up-butiker har blivit en allt mer vanlig företeelse bland e-handlare. Nordic Design Collective, och dess grundare Maria Richardsson, gillar konceptet och tänker även i år satsa på pop up-butiker i Stockholm och Malmö.
Hon är långt ifrån ensam och kommer bland annat att få sällskap av branschkollegan och modekollektivet Galleriques.com som kommer att öppna en temporär butik i Femmanhuset i centrala Göteborg. Från den 27 november till den 6 december.
– Det känns riktigt kul att ”poppa upp” med ett nytt fräscht modekoncept i centrala Göteborg inför julen. Det här är personliga märken med hög modegrad som är relativt svåråtkomliga för den stora massan, vilket gör sortimentet unikt, säger Teresa Vikstedt, grundaren av Galleriques.com.
Limiterade editioner
Galleriques.com är ett digitalt butikskoncept som lanserades våren 2015 med målet att lyfta fram nya, mindre modemärken och designers till en bredare publik. Och på plats i Göteborg hoppas man kunna presentera en spännande mix av unga svenska modemärken.
– Kollektionerna består av unika designerplagg i limiterade editioner. En traditionell butik ger också tillfälle att klämma och känna på de originella plaggen samt bekanta sig med vårt koncept rent fysiskt, säger Teresa Vikstedt.