Satsningen på den egna appen har blivit en framgångsfaktor för NA-KD. Den lanserades under andra kvartalet i år och nu meddelar snabbväxaren att man passerat 650 000 nedladdningar av appen. Den finns i dag tillgänglig på fem av de 60 marknader som NA-KD verkar på.
Vår app har nått stor framgång på kort tid. Än har vi har bara släppt appen på iOS, vilket visar på den enorma potentialen framåt när vi rullar ut fler marknader och i Android. Vårt höga snittbetyg på AppStore om 4,8 visar på att konsumenterna gillar appen. Vi ska slå en miljon användare innan årsskiftet, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd på NA-KD, i ett pressmeddelande.
Även lanseringen av second hand-plattformen, NA-KD Circle, har burit frukt. Här meddelar bolaget att antalet sålda plagg har ökat med över 90 procent sedan april. Nu ska den få en extra skjuts när den snart tar plats i appen.
NA-KD ska ligga i framkant, både när det kommer till teknologi och hållbarhet, och inom kort kommer vi att kunna rulla ut NA-KD Circle till hundratusentals konsumenter genom appen och på så sätt fortsätta tillgängliggöra cirkulära affärsmodeller för våra konsumenter. Att få fler att sälja och köpa second hand är grundläggande för att vi ska kunna nå våra klimatmål med 50 procent mindre utsläpp till 2030. Det ska vara lika lätt att handla preloved som nytt hos NA-KD, säger Anna Winde, hållbarhetschef på NA-KD.
LÄS ÄVEN: Larmet: Priserna extremhöga – nu tvingas NA-KD till ökad flygfrakt