Häromveckan skrev vi om betalbolaget Klarnas nya tjänst, Klarna Shipping Service. Kort förklarat så är målet med den att integrera fraktvalen direkt i betalflödet.
LÄS ÄVEN: Klarnas nya tjänst: "En av de största sakerna vi har gjort"
Nyheten blev veckans mest lästa på Ehandel.se och Klarna berättar nu att telefonerna gått varma efter att e-handlarna fått nys om tjänsten.
- Intresset har varit stort från handlare, partners och logistikföretag. Det är kul och givande att få ta del av deras engagemang och feedback. Och ja, man kan väl säga att telefonerna gick varma, berättar Klarnas produktchef Rasmus Fahlander för Ehandel.se.
Vad har ni fått för respons av e-handlarna?
- Det finns ett stort intresse för att implementera tjänsten. Många handlare är beroende av att deras logistikpartner integrerar med oss för att kunna gå live med Klarna Shipping Service, så vi fokuserar på de partnerskapen för närvarande. I dagsläget ser det ut som att vi kan gå live med två av Nordens större aktörer inom kort.
Hur många företag har valt att koppla på den nya tjänsten?
- Till exempel Monki, & Other Stories och Arket har varit igång sedan september och många andra är klara med integrationen och kommer att gå live inom kort. Efterfrågan har som sagt varit stor och vi tror att vi kommer kunna hjälpa majoriteten av alla Klarna Checkout-kunder att gå live innan innan julhandeln drar igång. Handlare som sköter sin egen logistik och kan integrera direkt är välkomna att göra det när som helst.
"Kommer utvecklas drastiskt"
Rasmus berättar att det just nu är fullt fokus att göra tjänsten tillgänglig för så många som möjligt, genom att integrera med olika partners och plattformar.
- Vi tror att upplevelsen för konsumenter kring logistik inom e-handel kommer utvecklas drastiskt kommande år. Vi har därför byggt en produkt som kan stödja det senaste inom personliga leveranser - innanför din ytterdörr via digitala lås, i bakluckan på din bil, till din föredragna postbox och så vidare.