I maj kunde vi berätta att My Perfect Day vänt på skutan efter ett jobbigt första pandemiår. Grundaren Pauline Grindvall avslöjade då att man omsatt 21 miljoner kronor i fjol.
Så vi hämtade upp rejält mot pandemitappet 2020, berättade Grindvall.
Innan pandemin så var My perfect Day en riktig snabbväxare med i snitt 70 procent i tillväxt varje år.
LÄS ÄVEN: My Perfect Day vänder på skutan efter katastrofåret
Nu berättar bolaget om den stora Norge-satsningen, som faktiskt avslöjades först för Ehandel. Norge är dock bara första steget, planerna är nämligen större än så.
Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Efterfrågan från de norska kunderna har funnits länge men med tanke på tillväxttakten vi haft i Sverige har vi valt att fokusera helt på den svenska marknaden fram tills nu, säger Pauline Grindvall.
My Perfect Day ingår i Aller Media sedan 2021 och Norden-fokuset ska finnas inom hela koncernen, speciellt bland e-handelsbolagen.
Med tanke på den positiva tillväxtresa My Perfect Day har haft i Sverige och likheterna mellan marknaderna finns mycket goda förutsättningar att lyckas i Norge. Vi vill fortsätta den nordiska expansionen både genom att växa våra befintliga e-handelsbolag och genom förvärv, säger Fredrik Blomqvist, ansvarig för e-handelssegmentet inom Aller Media.
E-handlaren är alltså tillbaka med tillväxt igen och enligt Pauline Grindvall så är trycket nu högre än innan pandemin.
Vi ser en riktig bröllopsboom i sommar och många uppskjutna fester som äntligen blir av. Efterfrågan på många av våra produkter är till och med högre nu än innan pandemin, säger hon.