ANNONS

My Perfect Day går mot 22 miljoner för helåret 2019

Pauline Grindvall och teamet på My Perfect Day

Ökade med 60 procent mitt i lågsäsongen.

ANNONS

För de flesta e-handlare är Black Friday och julhandeln årets absoluta högsäsong. Men för My Perfect Day, som säljer tillbehör och prydnadssaker till exempelvis dop och bröllop, ser det helt annorlunda ut. Företaget har sin absoluta högsäsong under perioden maj till och med augusti.

LÄS ÄVEN: Dubblar sin omsättning och flyttar sitt lager - igen 

Men även om möhippor och bröllop kanske är mer frekventa på sommaren än nu på hösten, fick My Perfect Day ett ordentligt uppsving i samband med sitt kampanjande under Black Friday. Under Black Weekend, det vill säga fredagen till och med söndagen, ökade företaget sin försäljning med 60 procent jämfört med motsvarande dagar förra året.

Vi gick från knappt 700 till 1200 order under helgen som passerade, berättar grundaren och vd:n Pauline Grindvall.

Vad är folk främst ute efter såhär års?

Jag upplever att vårt julsortiment har haft fin skjuts under BF-helgen, men även att folk passat på att handla rabatterat inför kommande bröllop och möhippor. Vi har ju normalt vår "julhandel" mellan maj-augusti, men märker att BF blir en starkare dag för varje år som går även fast vi är inne i lågsäsong nu.

2019 har varit ett intensivt år för My Perfect Day, som bland annat har hunnit med att flytta in i en ny lagerlokal. Pauline Grindvall har fått ta emot flera utmärkelser, som Årets Företagare i Värmland och EY Entrepreneur of the Years utmärkelse Årets Kvinnliga Stjärnskott i Region Svealand.

Nu kan vi även berätta att My Perfect Day snart stänger ännu ett år med stark tillväxt. När 2019 är avslutat räknar bolaget med att ha nått cirka 22 miljoner i omsättning.

Det är en ökning på cirka 40 procent mot föregående års omsättning så vi fortsätter takta på fint i tillväxtresan, vilket känns otroligt kul och sporrande framåt.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se