Det råder full aktivitet i Westfield Mall of Scandinavia (MOS). Butiksöppningarna har avlöst varandra senaste månaderna. I augusti öppnade möbelkedjan Mio i jättegallerian i Solna. Och i september slog både Teknikmagasinet och Buttericks upp portarna i MOS.
LÄS ÄVEN: Butterick’s till jättegallerian i Solna: ”Attraktivt köpcenter”
Nu är det dags för ännu en aktör att lägga sig till rätta i köpcentrat, nämligen sängkedjan Kungsängen. Och butiken – som placeras intill bland annat Åhléns – ska hysa ett helt nytt koncept. Det framgår av ett pressmeddelande.
Vi kunde inte vara gladare. Vi har längtat efter att få visa vårt nya koncept som vi hoppas och tror ska passa väldigt bra i citymiljön. Kungsängen finns inom flera olika lägen, i handelsområden, shop-in-shop och fristående butiker. Det här blir nytt och spännande för oss, kommenterar Jesper Bendtzen, regional försäljningschef på Kungsängen.
Ny kollektion
Det nya konceptet har tagits fram i samarbete med elitskidåkaren Frida Hansdotter. Det rör sig om en ny kollektion med bäddtillbehör – och ett nytt sängsortiment med återvunnet tygmaterial.
Det har hänt mycket inom Kungsängen de senaste åren och med vårt nya fina sortiment och vårt nya citykoncept kan vi verkligen visa oss från vår bästa sida för våra kunder. Att vårt sortiment håller en hög kvalitet vet många stockholmare redan och vi tycker att vi också visar det ännu tydligare nu, kommenterar Jesper Bendtzen, regional försäljningschef på Kungsängen.
Öppningen i MOS uppges vara en del av en större satsning på att etablera nya butiker och som inleddes i början av 2020. Sedan dess har sängkedjan etablerat tolv nya butiker från norr till söder i landet. Den nordligaste ligger i Luleå.
LÄS ÄVEN: Teknikmagasinet sjösätter flaggskeppsbutik – ”en uppgradering”