Den amerikanska H&M-konkurrenten, Forever 21 är illa ute. Klädkedjan tvingas lägga ned verksamheten helt och hållet i hela 40 länder, främst i Europa och Asien.
Trots att man lämnat in konkursansökan, och dessutom tvingas stänga 178 butiker i USA, så räknar man iskallt med att fortsätta driva hundratals butiker och sin e-handel i hemlandet.
Det här var ett nödvändigt beslut för att säkra företagets framtid. Det ger oss möjligheten att både positionera om och omstrukturera Forever 21, säger Linda Chang, dotter till grundarna och vice ordförande i företaget, i ett pressmeddelande.
Omsättningen har varit i fritt fall för Forever 21 och har rasat från 43 miljarder kronor 2016 till 32 miljarder förra året.
Framför allt är det den aggressiva butiksexpansionen på nya marknader och det faktum att man helt missade e-handelståget som blivit oerhört dyrköpt.
Detaljhandeln är i förändring och ser en tydlig minskning i fottrafiken i butik. Försäljningen skjuts allt mer mot online, säger Linda Chang i till The New York Times.
Forever 21 grundades 1980 i Kalifornien och har vuxit fram som en konkurrent till kedjor som H&M och Zara, som positionerat sig i lågprissegmentet. Nu får man nöja sig med att enbart konkurrera på hemmaplan framöver.