Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Modekedjans oväntade satsning: "Nu har vi en egen låt"

Anders Grahn, Creative Director på MQ Marqet (Foto: MQ/Linkedin)
"Ett eget audiellt id".
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

Det har svängt en hel del hos MQ under de senaste åren. Och nu har företaget gjort en ny - lite annorlunda - satsning, för att vara en modekedja. Företaget har nämligen producerat en egen låt.

Nu har vi en egen låt som förmedlar den framåtrörelse, det självförtroende och känslan som MQ står för, säger Anders Grahn, Creative Director på MQ Marqet, i ett pressmeddelande.

ANNONS

Harry Harrysson, låtskrivare och producent, är den som fick äran att skriva texten tillsammans med artisten Flora Summers - som sjunger i MQ:s låt ”Dream on".

MQ menar att musiken går i linje med varumärkets tonalitet och ska "forma upplevelsen av varumärket". Låten ska användas i all varumärkesbyggande kommunikation externt och internt.

MQ har valt att skapa ett eget audiellt id vilket ska skapa ökade associationer med varumärket.

Texten till MQ:s låt handlar dock inte om företaget eller varumärket utan om saker som Flora Summers tänker eller har varit med om.

För mig handlar den här låten om stadiet när man inte är redo att släppa taget och fortfarande håller sig kvar, säger Flora Summers.

Låten finns tillgänglig på Spotify och Youtube.

Dela artikeln: