ANNONS

Modekedjan byter logga - här är nya profilen: "Startar en ny fas"

Elisabeth Peregi, vd på Kappahl, bredvid kedjans nya logotyp

Markerar starten på en större förändringsresa.

ANNONS

Ännu en klassisk kedja byter logotyp. Den här gången är det Kappahl som möter framtiden med en ny visuell identitet. Företaget beskriver det som starten på en större förändringsresa med en helt ny varumärkesstrategi där målet är att bli "ett än mer värdegrundat varumärke".

Nu startar en ny fas i Kappahls historia. Många delar inom Kappahl kommer att utvecklas och förändras de kommande åren. Vårt mål är att skapa inspirerande kundmöten varje dag, säger Elisabeth Peregi, Kappahls vd, i ett pressmeddelande.

I den nya logotypen har det stora A:et fått stryka på foten. Det som var en symbol för modekedjans grundare Per-Olof Ahl.

Den nya logotypen representerar det framtida Kappahl. Den är en första signal till våra kunder och resten av världen om allt som är på gång på Kappahl, säger Elisabeth Peregi.

"Gjort teamet starkare"

Så vad är egentligen på gång på Kappahl? Bolaget som slitit hårt under pandemin uppger att man, beväpnade med den nya loggan, ska ge sig ut på nya marknader och skapa fortsatt tillväxt.

Under året som gått har vi i samtal med våra kunder kraftsamlat för att utveckla vårt varumärke och vår position. Arbetet har gjort teamet på Kappahl starkare och än mer målinriktade, säger Elisabeth Peregi.

Nils Lund
nils@ehandel.se