Boozt har boostat försäljningen ordentligt och under årets första kvartal slogs ett nytt omsättningsrekord för perioden, 1,1 miljarder kronor - en tillväxt på 48 procent. Försäljningen på Boozt.com ökade med nästan 41 procent och Booztlet med 100 procent.
Samtidigt förbättrades rörelsemarginalen från minus 8 till plus 6 procent. Rörelseresultatet (EBIT) landade på 58 miljoner kronor, att jämföra med minus 88 miljoner från samma period förra året.
Trots att vi överträffade våra interna mål har det varit en viss känsla av besvikelse bland medarbetarna, att vi inte uppnådde en nettoomsättningstillväxt överstigande 50%. Till en början var det en konstig känsla, men efter att ha reflekterat över det en stund ser jag det istället som ett bevis på vår starka företagskultur och vinnarinstinkt, kommenterar Hermann Haraldsson, vd på Boozt, rapporten.
Modejätten har även skrivit upp tillväxtprognosen för 2021 från 20-25 procent till 25-30 procent.
Under kvartalet fortsatte kundbasen att expandera samtidigt som redan befintliga kundgrupper fortsatte vara lojala. Det är glädjande att vi bibehåller vår branchledande kundnöjdhet trots den höga tillväxten. Jag är säker på att det är nyckeln till vår framgång och avgörande för framtida tillväxt, säger Hermann Haraldsson.