Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Modehandlaren intar nya länder - “försäljning på tio marknader”

Ville Kangasmuukko Nordström, vd
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

“Lyckas expandera enligt plan”.

ANNONS

I november så berättade Bubblerooms vd om företagets expansionsplaner och varför man nyligen satsat i just Polen och Italien. Nu meddelar bolaget att man tagit sig an två ytterligare marknader.

LÄS ÄVEN: VD:n avslöjar – därför satsar vi på Polen och Italien: ”Testa och testa”

Bubbleroom har under veckan klivit in i Finland och Spanien. Och precis som tidigare använder man sig av Zalando för sin expansion.

Som tidigare kommunicerats, så avsåg vi att expandera till sex nya marknader på Zalando under 2022. Jag är väldigt glad och stolt att vi har ett dedikerat team som framgångsrikt lyckas expandera enligt plan, vilket resulterat i att vi nu har försäljning på tio europeiska marknader på Zalandos plattform, säger företagets vd Ville Kangasmuukko Nordström.

Bolaget säljer nu i Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Polen, Finland och Spanien via Zalando. Planen är sedan att lansera egna webbutiker på de marknader där man ser stor efterfrågan.

Zalando kommer vara en viktig tillväxtkanal för oss även framåt, men framförallt får vi värdefull data som kommer till användning vid vår framtida geografiska expansion med egna Bubbleroom webbshopar i Europa, säger Ville Kangasmuukko Nordström.

Samtidigt planerar man att lansera på flera marknader via Zalando under nästa år.

Dela artikeln: