ANNONS

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner
Mios vd Björn Lindblad räknar ihop rekorden

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

ANNONS

Möbeljätten Mio, som vid flera tillfällen har berättat om sin snabbväxande e-handel, summerar nu en framgångsrik Black Week. Tack vare en stark tillväxt i samband med Black Friday blev årets novembermånad möbelvaruhusets bästa månad någonsin.

LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"

- Vi hade stora förhoppningar och en tuff målsättning att öka med 30 procent under Black Week. När vi summerar aktiviteten är resultatet en tillväxt på över 50 procent och på e-handeln var tillväxten betydligt större, berättar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

30 miljoner besökare på ett år

Mios tillväxt för hela november landade på 22 procent och omsättningen kom upp i 650 miljoner kronor. Företaget berättar inte vad e-handelns omsättning kom upp i, men passar på att berätta att Mios hemsida har haft över 30 miljoner besökare under de senaste tolv månaderna.

- Just nu hjälper vi fler kunder än någonsin att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Den här prestationen är summan av insatsen från 2 000 passionerade medarbetare i Mio-laget, säger Björn Lindblad.

Mio har nu 70 butiker på olika håll i landet. November blev den 82:a månaden i rad med tillväxt för företaget.

LÄS ÄVEN: Mio Marketplace närmar sig - köper ännu mer lageryta 

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se