Mio har under ett antal månader - och till och med år - visat upp en stark e-handelstillväxt. I höstas hette det till och med att e-handeln hade etablerat sig som möbelkedjans största försäljningskanal.
LÄS ÄVEN: Mio: "E-handeln är vår största säljkanal"
"Stor glädje och stolthet"
Nyligen meddelade företaget också att bolagets lager skulle få en rejäl utbyggnad, vilket också skulle främja företagets fortsatta e-handelstillväxt.
LÄS ÄVEN: Mio e-handelsökar med större lager - siktar på 100 000 kvm
Nu står det också klart att e-handeln har bidragit till att Mio har passerat en viktig milstolpe, nämligen sex miljarder kronor i omsättning under en period på 12 månader. I ett pressmeddelande skriver företaget att Mio nu är uppe i 74 månader i rad med tillväxt.
- Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över sex miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till Mio.se, säger Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
Satsar på omnikanal
Utöver sin växande e-handel har Mio för närvarande butiker på över 70 platser i Sverige.
- Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt.
Mios nya rekord på sex miljarder kronor uppnåddes i helgen som gick, och avsåg då de 12 månader som passerat sedan mitten av april 2017.