En butik i två våningsplan med en total yta på 1600 kvadratmeter. Det är vad möbelaktören Svenssons i Lammhult kommer att öppna senare i år. Och öppningen sker i ett minst sagt centralt butiksläge - nämligen vid Sergels torg i Stockholm.
Vi befinner oss på en väldigt spännande resa och är väldigt glada att kunna erbjuda kunderna i centrala Stockholm den allra bästa köpupplevelsen inom premiummöbler med vår nya butik. Vi ser att det finns en efterfrågan från våra kunder att kunna inspireras och titta på produkterna innan de köper vilket gör att butiken blir en väldigt viktig del i vår totala köpupplevelse, säger vd:n Bank Bergström - mest känd som vd på Nordic Nest - i ett uttalande.
Det var i mars förra året som det stod klart att Nordic Nest, som då hade köpts av BHG-koncernen, hade förvärvat Svenssons i Lammhult.
LÄS ÄVEN: Megakoncernen glufsar i sig svenska möbelklassikern
Svenssons har i dag fem fysiska butiker, varav en ligger i Mood-gallerian i centrala Stockholm. Den kommer nu att ersättas av den nya butiken på Sergels torg. Den nya butiken är dock fem gånger så stor som den som den ersätter, och kommer dessutom att få ett helt nytt butikskoncept.
Kunder förväntar sig idag att kunna möta en fantastisk köpupplevelse i alla kanaler. Oavsett om det är via vår sajt, i våra butiker eller i kontakt med vår kunderservice på mail eller telefon är vårt mål att kunden ska känna wow! Många av våra kunder har kontakt med oss i flera kanaler regelbundet. Det nya konceptet som vi kallar för "seamless retail" har därför ett 100-procentigt fokus på kundens behov och upplevelse. Kunden ska kunna förflytta sig helt friktionsfritt mellan våra olika kanaler och få hjälp med sina frågor och sitt köp, fortsätter Bank Bergström.
Det nya konceptet kommer att tas fram under våren. Butiken invigs i september.