Han intar istället rollen som tillförordnad marknadschef (CMO), medan Nanna Hedlund tar över som tillförordnad vd.
Efter fem år som vd för Djerf Avenue är det dags att prova något nytt, meddelar Rasmus Johansson i ett inlägg.
Jag kommer att kliva åt sidan och ta rollen som tillförordnad CMO, medan vi välkomnar Nanna Hedlund som vår tillförordnade vd. En sann stjärna med en spännande bakgrund som jag är så glad att ha ombord på vår fortsatta resa med Djerf Avenue. Jag ser fram emot att arbeta nära Nanna och lära av henne i min nya roll.
Rasmus Johansson framhåller att detta är ett "naturligt steg" för Djerf Avenue, en nödvändig uppgradering för att stärka företaget och skapa mer fokus. Samtidigt signalerar han att han med sin nya roll kan ägna mer tid och energi åt företagets expansion i USA – en prioritet som kräver en "boots-on-the-ground"-mentalitet, närmare marknaden och dess community.
Nanna Hedlund kommer in med ett imponerande CV. Med över två decenniers erfarenhet av ledande befattningar inom mode, skönhet, heminredning och sportkläder, inklusive framträdande roller på Kicks, Royal Design, Polarn O. Pyret och Casall, anses hon vara den kraft som Djerf Avenue behöver i detta kritiska skede.
Vi är stolta över att meddela utnämningen av Nanna Hedlund som tillförordnad vd för Djerf Avenue, vilket markerar nästa kapitel i vårt varumärkes resa av tillväxt och global expansion, skriver bolaget i ett offentligt meddelande.
Med Nanna Hedlunds erfarenhet av att skala varumärken internationellt och hennes bevisade förmåga att bygga upp närvaro på den amerikanska marknaden, kommer hennes ledarskap vid en avgörande tidpunkt.
Samtidigt fortsätter medgrundaren Matilda Djerf som kreativ chef. Företagets ledningsgrupp har under de senaste åtta månaderna genomgått en strategisk expansion inom ekonomi, drift och teknik.