Från möbeljätten Mio har de positiva e-handelsnyheterna avlöst varandra under de senaste åren. I våras kunde vi meddela att bolaget hade nått 200 miljoner i försäljning på nätet under det senaste verksamhetsåret, vilket kan jämföras med de 100 miljoner som Mios e-handel omsatte året innan dess.
LÄS ÄVEN: Mios e-handel ökade med 100 procent igen - når 200 miljoner
Nu visar det sig att e-handelsökningen verkar gå i allt snabbare takt - för när Mio tittar tillbaka på de senaste 12 månaderna står det klart att företagets e-handel har omsatt 300 miljoner kronor under den perioden.
"Starkaste halvåret någonsin"
I ett pressmeddelande beskriver Mio det senaste halvåret som sitt bästa hittills, och även om tillväxten har varit stark även i de fysiska butikerna, så är det e-handeln som pekas ut som den största framgången just nu.
- Att vi lyckas prestera det starkaste halvåret någonsin känns extra bra då vi samtidigt har uppgraderat vårt affärssystem, implementerat vår kundklubb och öppnat två nya varuhus i Sundsvall och Lund, skriver vd:n Björn Lindblad i ett pressmeddelande.
"Tar marknadsandelar på bred front"
Enligt Björn Lindblad ligger tillväxten i Mios e-handel på omkring 70 procent, vilket kan jämföras med att tillväxten i Ehandel.se Analytics-kategorin Hus & Hem ligger på 12 procent hittills i år. Företaget kan nu se tillbaka på sin 69:e månad i rad med tillväxt.
- Vi tar marknadsandelar på bred front nu och det var länge sedan marknadsandelarna smakade så bra, konstaterar Björn Lindblad.
Mios nuvarande verksamhetsår sträcker sig mellan den 1 maj 2017 och den 30 april 2018.