ANNONS

Mio storsatsar på e-handel i butik: "Ständigt ökande tal"

Björn Lindblad, VD på Mio

Flyttar in i köpcenter.

ANNONS

Nya tider kräver en ny typ av handel. Vi har tidigare sett bland annat Elgiganten och IKEA bredda sina butiksutbud med mindre lokaler i stadskärnor och köpcentrum, ofta med ambitionen att de mindre butikerna ska fungera ihop med e-handeln.

LÄS ÄVEN: Unika satsningen ska ta IKEA in i framtiden: "Vi har mer att lära"

Nu har det blivit Mios tur att lansera en ny typ av butik. Det handlar om en nyöppnad butik i köpcentret Nacka Forum. Enligt Mio är den nya butiken företagets "första butik i ett av Stockholms mest besökta centran".

Det känns fantastiskt att vi äntligen har öppnat i Nacka Forum. Vi kommer betydligt närmare kunden med en riktigt attraktiv butik som är anpassad för rådande situation och vår strategi att utveckla Mio till Sveriges destination för möbler och inredning, säger vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande.

Den nya butiken är på 1 100 kvadratmeter, vilket ska vara mindre än vad Mios butiksytor brukar vara på. Tanken är dock att hela sortimentet ska finnas tillgängligt, även det som inte finns i butiken.

I dag har vi över 40 000 köpbara artiklar på Mio.se, och det är ett ständigt ökande tal. Den fysiska butiken i en sömlös kombination med e-handeln ger kunderna de bästa förutsättningarna att investera i hemmet.

Butiken i Nacka Forum är Mios 73:e i ordningen.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap