Mio har slagit nytt rekord. Under det första halvåret av räkenskapsåret 2020/2021 har möbelkedjan haft en tillväxt på 20 procent och en resultatutveckling på hela 80 procent, vilket bolaget beskriver som "det bästa halvåret någonsin".
Inte nog med det. Försäljningen i e-handeln har ökat med 84 procent och e-handelsbesöken med 40 procent. I de fysiska butikerna har besöken ökat med 11 procent.
Enligt företaget är det Mios beslut om att "accelerera investeringarna i den digitala affären" som bidragit till de stora lyftet.
När vi gick in i pandemin visste vi inte vad vi skulle förvänta oss. Vi hoppades på det bästa men planerade för det värsta, säger Björn Lindblad, vd på Mio, i ett pressmeddelande.
Vi mötte dag för dag och vidtog åtgärder för att förebygga smittspridning och skapa trygga handelsplatser. Utan alla medarbetares insatser i butik och på servicekontoret där parera verkligen varit det nya planera hade den här prestationen aldrig varit möjlig.
Något som också kan ha hjälpt till i den fina utveckligen är det att Mio har, under de senaste månaderna, jobbat med att ta över lagerverksamheten i egen regi.
Det bästa halvåret någonsin ger oss ny energi att fortsätta investera i Mio-konceptet för fortsatt hållbar och lönsam tillväxt, avslutar Björn Lindblad.