Mio förvärvar delar av e-handelsbolaget Posterton. Inredningsföretaget blir därmed storägare i e-handlaren som säljer posters. Det framgår av ett pressmeddelande.
Det var i våras som Mio och Posterton inledde ett strategiskt samarbete. Nu utökas det inom ramen för en så kallad hybrid. Det innebär att de dels bygger vidare på samarbetet – samtidigt som Mio går in med mer pengar.
Vi är superstolta över att kunna presentera den här nyheten och vi är hedrade över att Mio väljer att satsa på det här samarbetet genom att bli storägare i bolaget. Jag är jätteglad och tacksam för alla som jobbar hos Posterton, vars hårda arbete har gett goda resultat som har lett till att vi fått det här förtroendet av Mio, kommenterar Mattias Skog, vd Posterton.
Posterton grundades så sent som i september 2020. Sedan dess har bolaget främst jobbat med att få igång sin intäktsmodell. Och försäljningen av posters på mio.se uppges har varit viktig för att öka intjäningen.
Vi har sett en god utveckling i den egna affären på alla de marknader vi är verksamma, samtidigt som försäljningen av Postertons produkter på mio.se har visat en positiv utveckling. Det är därför väldigt roligt att se att Mio väljer att satsa på oss och fördjupa samarbetet, säger Mattias Skog, vd Posterton, i pressutskicket.
Utvecklar marknadsplats
Mio har tidigare meddelat att bolaget ska utveckla en marknadsplats. De första stegen har redan tagits – och Posterton har ingått i pilottesterna.
Investeringen blir en hybrid där vi bygger vidare på nuvarande samarbete och samtidigt stärker upp bolaget finansiellt. Mios plattform med 74 butiker, 50 miljoner besökare på mio.se – och över 2 miljoner medlemmar, blir en spännande arena att utveckla Posterton vidare på, kommenterar Björn Lindblad, vd Mio och tillägger:
Vi ser fram emot att jobba tillsammans med Posterton och jag är övertygad att det finns mycket kunskap som kan utbytas mellan bolagen. Tillsammans kommer vi att hjälpa våra kunder att skapa hem att trivas i och vara stolta över.