Den nätbaserade babybutiken Miniroom har tidigare rönt framgångar med sina produkter och nådde bland annat 14 miljoner efter tre år i branschen.
- Vi har flyttat fyra gånger på tre år eftersom vi växt ur våra lokaler och vi har behövt mer än dubbla ytan varje gång, berättade företagets grundare och ägare Jenny Wikman då för Ehandel.se.
LÄS ÄVEN: 14 miljoner på tre år - nu börjar Miniroom sälja barnkläder
Nu tycks dock vinden ha vänt. Under 2017 nĂĄdde Miniroom nämligen 11,2 miljoner, vilket alltsĂĄ var en minskning frĂĄn föregĂĄende ĂĄr. Samtidigt uppvisar företaget ett resultat efter finansiella poster pĂĄ -611 000 kronor, alltsĂĄ ett förlustresultat. Det kan jämföras med 2016 ĂĄrs resultat pĂĄ samma post som landade pĂĄ 255 000 kronor.Â
Minus nära en halv miljon
Samtidigt landar årets resultat på drygt -444 000 kronor, vilket kan jämföras med ett positivt resultat på dryga 195 000 kronor under 2016.