ANNONS

Milstolpe för Mio: "Vi har nu sprängt miljarden"

Björn Lindblad, vd

"Ett viktigt delmål".

ANNONS

Möbelkedjan Mio rapporterar framsteg på nätet. Nyligen så ska företaget ha skrivit historia när det kommer till nätförsäljningen hos bolaget.

På påskafton i år skrev Mio historia när vi passerade 1 miljard kronor i försäljning på Mio.se. Det innebär en imponerande ökning om 2 200 procent på drygt sex år, meddelar företaget i ett pressutskick.

I slutet av 2013 lanserade företaget sin e-handel och de första tolv månaderna sålde man för 46 miljoner kronor. 2018 lanserades en ny webbutik och Mio lade även grunden för en marketplace-satsning.

"Störst på möbler i Sverige"

Nu har alltså e-handeln totalt skrapat ihop en miljard i försäljning sedan starten.

Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger företagets vd Björn Lindblad.

Under 2021 har Mio passerat över 50 miljoner besökare på Mio.se.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap