Möbelkedjan Mio rapporterar framsteg på nätet. Nyligen så ska företaget ha skrivit historia när det kommer till nätförsäljningen hos bolaget.
På påskafton i år skrev Mio historia när vi passerade 1 miljard kronor i försäljning på Mio.se. Det innebär en imponerande ökning om 2 200 procent på drygt sex år, meddelar företaget i ett pressutskick.
I slutet av 2013 lanserade företaget sin e-handel och de första tolv månaderna sålde man för 46 miljoner kronor. 2018 lanserades en ny webbutik och Mio lade även grunden för en marketplace-satsning.
"Störst på möbler i Sverige"
Nu har alltså e-handeln totalt skrapat ihop en miljard i försäljning sedan starten.
Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på Mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger företagets vd Björn Lindblad.
Under 2021 har Mio passerat över 50 miljoner besökare på Mio.se.