Efter en resa till Italien med familjen 2008 gick jag en smyckesutbildning och blev helt såld på den här världen! Sedan dess har jag jobbat med det jag älskar - att skapa smycken, skriver hon.
Företaget har vuxit stadigt år till år, men med en dipp under pandemin. Under fjolåret så återkom L8Hasselblad dock med besked. Företagets omsättning ökade nämligen med 130 procent till 7,3 miljoner kronor. Mer imponerande än omsättningsökningen är dock rörelseresultatet som växer med 360 procent. Från cirka en miljon kronor till 4,5 miljoner kronor för 2023.
Bolagets nettoomsättning har ökat väsentligt jämfört med föregående år. Den främsta anledningen till detta är att bolagets satsning på att bredda marknadsföringskanalerna slagit mycket väl ut, skriver man.
L8Hasselblad finns i flera sociala kanaler med runt 30 000 följare på både Instagram och Tiktok. Kanaler där man ser ut att vara mycket aktiv med interaktioner och inlägg.
I början av 2024 slog bolaget även upp en popup-butik på NK i Stockholm, något som tydligen ledde till en del kaos när kunderna stormade butiken, efter att ha köat i timmar. En händelse som verkar ha varit smart orkestrerad av kreatören.