ANNONS

Miljardjätten växer så det knakar: "Ökar i samtliga regioner"

Paul Fischbein, vd för Revolutionrace

Revolutionrace stormar fram på alla fronter.

ANNONS

Outdoorvarumärket Revolutionrace trampar vidare på vinnarstigen. Bolagets siffror för det tredje kvartalet blev en synnerligen positiv historia för den noterade e-handlaren.

Revolutionrace Q3 (1 jan-31 mar) i siffror:

  • Nettoomsättning: 478 miljoner kronor (414)
  • Rörelseresultat: 101 miljoner (87)
  • EBIT-marginal: 21,0% (21,1)

Allra mest växte man i regionen "övriga världen", där tillväxten skrevs till 20 procent. I DACH-regionen landade den på 18 procent och i Norden med 5 procent, jämfört med samma period förra året. Det sker också i ljuset av en minst sagt tuff ekonomisk tid för många handlare.

Vi är nöjda med utvecklingen givet det svaga konsumentsentimentet och att marknaden, av många, fortsatt beskrivs som utmanande, säger Paul Fischbein, vd för Revolutionrace, i rapporten.

Minst lika glädjande är att vi ökar våra marknadsandelar i samtliga regioner, vilket är ett bevis på att vårt erbjudande fortsatt är starkt i många marknader. Försäljningsökningen för Revolutionrace i lokal valuta uppgick till 15 procent, fortsätter han.

I samband med rapporten passade man även på att publicera nya finansiella mål, för perioden som sträcker sig fram till den 30 juni 2027. Där avslöjar man att man ska nå ett årligt tillväxtmål om 20 procent och hålla en årlig justerad EBIT-marginal om 20 procent.

Trenden verkar dessutom vara god även under innevarande kvartal.

Vi ser fortsatt tillväxt i det fjärde kvartalet med en försäljningstillväxt per idag i linje med den vi rapporterat för det tredje kvartalet, säger Paul Fischbein.

Han kommenterar även siffrorna i artikeln här nedan.

LÄS ÄVEN: Revolutionrace-VD:n om nya succésiffrorna: "Väldigt bra"

Nils Lund
nils@ehandel.se