I våras bytte Consortio Fashion Group (CFG) till affärssystemet Pulsen Harmoney för sina fyra olika varumärken, Bubbleroom, Halens, Cellbes och Discount24. Affärssystemet är särskilt utvecklat för företag som bedriver omnichannel-handel och ska hjälpa CFG att expandera på sina 14 marknader.
Nu är det även dags att förenkla betalningarna när expansionen fortsätter. CFG har nämligen kompletterat med DIBS som betallösning i tio länder.
– För oss är det viktigt att ha en partner som kan hjälpa oss med betalningar på alla våra marknader. Med DIBS betalningslösning blir det också enkelt för oss att ta betalt när vi går in i nya länder säger Freddy Sobin, CEO för Consortio Fashion Group.
På nätet och i mobilen
Sedan tidigare har Bubbleroom använt sig av DIBS men nu kommer alltså CGF, som omsätter 1,3 miljarder kronor på koncernens samtliga marknader i Norden, Baltikum samt Central- och Östeuropa, att använda sig av betallösningen för samtliga bolag, både på nätet och i mobilen.
– Vi är mycket glada över att hela Consortio Fashion Group valt DIBS för sina betalningar på alla sina marknader. Bubbleroom, Cellbes, Halens och Discount 24 är alla expansiva varumärken som länge legat i framkant när det gäller e-handel. Vi kommer att jobba hårt för att stötta bolagens fortsatta expansion och utveckla vårt kunderbjudande, säger Daniel Larsson, vice VD på DIBS Payment Services.
Källa: Press
På bild: Freddy Sobin