Danska Miinto grundades 2009 och samlar modeprodukter från småbutiker för att ge dem en chans att konkurrera med de stora kedjorna. Företaget har sajter i Danmark, Sverige, Norge samt i Nederländerna och i somras plockade modemarknadsplatsen in tiotals miljoner kronor i riskkapital.
Nu gör Miinto en ny satsning för att locka fler kunder till marknadsplatsen med lanseringen av en egen e-handelsplattform.
– Vi kan tydligt se att framtiden är en kombination av online och offline där webbshoppar bidrar till mer försäljning offline och tvärt om. Vi har därför utvecklat MyMiinto där butikerna i högsta grad kan få ett eget, unikt utseende på sin hemsida utan att starta från status quo med oss som ett stöd och en digital partner, säger Konrad Kierklo, grundare och VD på Miinto.
Synkroniserad med marknadsplatsen
Med MyMiinto hoppas Miinto göra det enklare för butiksägare att ta klivet online med en egen webbutik. Från start finns det ett antal butiksmallar att välja mellan och dessa ska sedan tämligen enkelt kunnas individualiseras och skräddarsys efter behov.
Det är dock inte gratis och ett startpaket går loss på 11 995 kronor. Då ingår bland annat hjälp med att sätta upp sajten, design, sökmotoroptimering samt överföring av domän. Sedan tillkommer ett löpande abonnemang på 500 kronor per månad.
– MyMiinto fungerar således som en plug-n’play-lösning, där Miinto.se skapar omsättningen samtidigt som butiken själv driver handeln och de inkommande beställningarna. Lösningen är synkroniserad med Miinto.se, vilket innebär att produkterna är synliga på båda plattformarna, säger Konrad Kierklo.