ANNONS

MeUndies dissar återförsäljare och satsar på egna butiker

MeUndies dissar återförsäljare och satsar på egna butiker

Den Los Angeles-baserade e-handlaren planerar för fysiska butiker och rör om i kalsongerna med nya prenumerationsmodeller.

ANNONS

MeUndies, e-handlaren som säljer underkläder à la carte och via prenumerationer, lanserades 2011 med det ödmjuka målet att tillverka världens mest bekväma underkläder. Och man verkar ha lyckats ganska bra. I år räknar MeUndies med att skicka ut runt fyra till fem miljoner par kalsonger och trosor.

Och för att hålla den växande skaran av kunder nöjda satsar man inte bara på sin kundtjänst. Nu ändrar MeUndies även om lite i sin prenumerationstjänst, rapporterar Internet Retailer. Något som innebär att kunderna nu kan välja mellan tre olika underklädesmodeller, klassiska, vågade eller äventyrliga.

– 60 procent av våra förstagångsköpare köper inte kalsonger med prints. De köper enfärgade. Vi vill öppna upp vår tjänst och göra det möjligt för människor att prenumerera på flera olika erbjudanden, säger MeUndies grundare, Jonathan Shokrian.

Vill äga hela kedjan

Sedan tidigare har det bara varit möjligt att prenumerera på underkläder med prints men genom att lägga till klassiska enfärgade kallingar, samt de lite mer ”vågade” och färggladare varianterna, hoppas man kunna tilltala fler kunder.

Och då e-handlarens prenumeranter tenderar att spendera dubbelt så mycket som "vanliga" kunder enligt Jonathan Shokrian kan det vara ett smart drag.

Samtidigt har kalsongförsäljaren, som i fjol besökte Sverige och berättade om sin marknadsföringstaktik, börjat snegla på den fysiska världen. Men man tänker inte börja använda sig av återförsäljare, utan av egna butiker och företaget hoppas kunna öppna sin första butik under 2018.

– Vi vill inte lägga vår produkt i någon annans händer. Så fort du använder dig av återförsäljare förlorar du kontakten med din kund. Vi vill verkligen äga hela kedjan, från order till distribution till kundsupport. Vi ser oss som ett omnivarumärke, säger Jonathan Shokrian.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se