E-handlaren Matsmart har vid ett flertal tillfällen de senaste åren berättat om framgångsrika kampanjer där stora mängder mat och andra produkter gått vidare till nya ägare istället för att slängas. Och även om de svarta siffrorna fortfarande låter vänta på sig så har företaget ökat i omsättning samtidigt som nytt kapital har rullat in.
LÄS ÄVEN: Matsmart tar in 182 miljoner och ny delägare - ska lansera i Tyskland
Firar på "matsmart-sätt"
Nu har Matsmart också bestämt sig för att byta utseende. Företaget har lanserat en ny logga och ett nytt grafiskt uttryck, vilket innebär att hela sajten fått ett nytt utseende.
För att fira sin lansering planerar Matsmart att under februari sälja över hundra ton mat i vad som beskrivs som en "julkampanj".
I dag är en stor dag för oss! Vi har tagit fram en ny sajt som våra kunder förhoppningsvis kommer tycka är ännu bättre än den förra. Och det här vill vi förstås fira på matsmart-sätt, genom att tillsammans med våra kunder rädda massor av mat. På köpet får vi lite extra julfeeling såhär i kyliga februari, säger Sofia Syrén, CMO på Matsmart, i ett pressmeddelande.
"Visar upp vår kärna"
Den nya sajten och den tillhörande loggan är ett sätt för Matsmart att hylla de kunder som handlar från nätet. Temat är ”Where the revolution happens”. Sedan Matsmart grundades 2014 uppges en halv miljon svenskar ha handlat från sajten.
Vi har en väldigt speciell relation till våra kunder, där många är väldigt engagerade och peppande personer. Det här engagemanget har vi tagit tillvara och försökt översätta i ett uttryck och en sajt som tydligt visar upp vår kärna: att man i sin vardag – och medan man har kul – kan göra en insats, både för planeten och plånboken, avslutar Sofia Syrén.