Redan i början av månaden meddelade Mat.se att man sålt för 38,2 miljoner kronor under perioden juli-september. När Matse Holding AB, som består av Matse AB, Cold Cargo Sweden AB och Kokaihop Media AB, idag släppte sin rapport för årets tredje kvartal, visade det sig att moderbolaget omsatte 43,5 miljoner kronor under perioden.
En ökning med 62 procent jämfört med förra årets 26,9 miljoner kronor. Man har dock en bit kvar till lönsamhet och bolaget gör under perioden en förlust på 10,3 miljoner kronor, att jämföra med 11,3 miljoner föregående år.
– Nu har vi gått in i nästa fas av vår utveckling. Då vi själva utvecklar alla våra system kan vi nu skifta fokus och fokusera på nya möjligheter att underlätta handlingen för våra kunder och helt nya sätt att leverera, säger Måns Danielson, VD.
Skånelansering väntar i januari
Under det kommande kvartalet uppskattar bolaget att omsättningen kommer att landa på 61 miljoner kronor. Någon prognos för resultatet lämnar man inte men man säger sig ha ett fastställt finansiellt mål. Att uppnå positivt EBITA-resultat i koncernen vid en total omsättning från tre regioner på runt 600 miljoner kronor.
Under det tredje kvartalet lanserade Mat.se leverans med en-timmes-intervall och i rapporten flaggas det för en lansering av helt ”nya spännande kategorier av produkter”. Inför nästa år planeras även en stor ökning av antalet kylbilar i flottan.
25 lastbilar och tre servicebilar är beställda och uppbyggnaden av lager och varuflöde till nästa region, västra Skåne, ska gå enligt plan.
– När vi öppnar i januari kommer 40 procent av Sveriges befolkning att kunna handla av Mat.se, säger Måns Danielson.