UnderklÀder som inte behöver provas. Det Àr e-handelsprofilen Mats Ingelborns nya affÀrsidé. Men egentligen lanserades Zessa.se redan 2009.
- Vi gjorde en satsning pÄ Zessa 2009 men dÄ med ett helt annat utbud, det var accessoarer, klockor och annat. Men det var lite för lÄngt frÄn vÄr kÀrnverksamhet och vi behövde hÄlla fokus dÄ sÄ efter nÄgra Är fasades den ut, skriver Mats Ingelborn till Ehandel.se.
Fick inspiration i Paris
Men sĂ„ i vintras besökte han underklĂ€desmĂ€ssan i Paris - och insĂ„g att âbodynâ, alltsĂ„ det plagg som kvinnor anvĂ€nder och som utseendemĂ€ssigt pĂ„minner om en baddrĂ€kt, var tillbaka som modeplagg.
Det blev startskottet för det ansiktslyft och den nya inriktning som Zessa.se nu fĂ„tt. Fokus kommer nu att ligga pĂ„ de plagg man har ânĂ€rmast kroppenâ och Zessa blir nu den första av Ingelborns e-handelssidor med ett eget utbud.
- Zessa Àr Jelons sjÀtte e-handel, men det Àr den första med ett helt eget utbud, skriver han.
Ska vÀlja bort plagg som mÄste provas
Fokus kommer nu att ligga pĂ„ âmodeplaggen vi har nĂ€rmast kroppenâ och Mats Ingelborn har en plan för hur Ă€ven dessa, som mĂ„nga annars vill prova först, ska kunna sĂ€ljas över nĂ€tet.
- Tanken med Zessa Àr att erbjuda vÄra kunder modeplagg och underklÀder som inte behöver provas. Vi kommer till exempel att helt vÀlja bort underklÀder med kup-storlekar - sÄdant som man vill testa innan man köper. Dessutom ger Zessa oss möjlighet att bredda inköpen frÄn befintliga leverantörer, dÄ flera av dessa har den hÀr typen av underklÀder i sitt sortiment, avslutar Mats Ingelborn.
LĂS ĂVEN:Â Mats Ingelborn startar videoblogg om e-handel