ANNONS

Mats Ingelborn blÄser nytt liv i gammal e-handel

Mats Ingelborn blÄser nytt liv i gammal e-handel
Mats Ingelborn

Den första nÀtbutiken med ett helt eget utbud tar form.

ANNONS

UnderklÀder som inte behöver provas. Det Àr e-handelsprofilen Mats Ingelborns nya affÀrsidé. Men egentligen lanserades Zessa.se redan 2009.

- Vi gjorde en satsning pÄ Zessa 2009 men dÄ med ett helt annat utbud, det var accessoarer, klockor och annat. Men det var lite för lÄngt frÄn vÄr kÀrnverksamhet och vi behövde hÄlla fokus dÄ sÄ efter nÄgra Är fasades den ut, skriver Mats Ingelborn till Ehandel.se.

Fick inspiration i Paris

Men sĂ„ i vintras besökte han underklĂ€desmĂ€ssan i Paris - och insĂ„g att “bodyn”, alltsĂ„ det plagg som kvinnor anvĂ€nder och som utseendemĂ€ssigt pĂ„minner om en baddrĂ€kt, var tillbaka som modeplagg.

Det blev startskottet för det ansiktslyft och den nya inriktning som Zessa.se nu fĂ„tt. Fokus kommer nu att ligga pĂ„ de plagg man har “nĂ€rmast kroppen” och Zessa blir nu den första av Ingelborns e-handelssidor med ett eget utbud.

- Zessa Àr Jelons sjÀtte e-handel, men det Àr den första med ett helt eget utbud, skriver han.

Ska vÀlja bort plagg som mÄste provas

Fokus kommer nu att ligga pĂ„ “modeplaggen vi har nĂ€rmast kroppen” och Mats Ingelborn har en plan för hur Ă€ven dessa, som mĂ„nga annars vill prova först, ska kunna sĂ€ljas över nĂ€tet.

- Tanken med Zessa Àr att erbjuda vÄra kunder modeplagg och underklÀder som inte behöver provas. Vi kommer till exempel att helt vÀlja bort underklÀder med kup-storlekar - sÄdant som man vill testa innan man köper. Dessutom ger Zessa oss möjlighet att bredda inköpen frÄn befintliga leverantörer, dÄ flera av dessa har den hÀr typen av underklÀder i sitt sortiment, avslutar Mats Ingelborn.

LÄS ÄVEN: Mats Ingelborn startar videoblogg om e-handel

ANNONS
Michell Grönlund