I somras kunde vi berätta att NorgesGruppens dagligvaruhandel tog steget ut på nätet i och med att livsmedelskedjan MENY fick sin egen e-handel.
Bara drygt två månader senare var det dags även för NorgesGruppens andra livsmedelskedja, SPAR, att gå online.
Tredje kedjan att starta e-handel
Nu får företagets två pionjärer sällskap av ytterligare en av koncernens livsmedelskedjor, Joker, som även de nu startar en egen e-handel.
Men enligt NorgesGruppens kommunikationschef Ingrid Solberg Gundersen så rör sig e-handelssatsningen för livsmedelskedjorna hittills bara om en testperiod.
- Vi är i en fas där vi testar näthandel i flera profilhus; MENY, SPAR och Joker. Näthandel av dagligvaror växer och därför vill vi också erbjuda våra kunder det alternativet, skriver hon till Ehandel.se.
Testar olika leveransalternativ
Och under testfasen experimenterar företaget bland annat med flera olika leveransalternativ.
- Vi testar både hemleverans och hämtning i butik och hämtning på stationer.
NorgesGruppen äger totalt fem matbutikskedjor. Förutom de tre som nu finns på nätet äger koncernen även lågprisbutikerna KIWI och supermarketen EuroSpar.