ANNONS

Matilda Djerfs succébolag öppnar dörren till nytt område: "Otroligt stolt"

Matilda Djerf, Djerf Avenue
ANNONS

Tog emot pris för Årets e-handel, nu utökar man sin produktkatalog.

Djerf Avenue, modebolaget som grundades av influencern Matilda Djerf, är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma e-handelsbolag. Företaget fick nyligen ta emot Svensk handels pris för Årets e-handlare 2024, som bevis på sina framgångar. 2022 omsatte bolaget nästan 370 miljoner kronor, vilket var en ökning med 350 procent.

Nu meddelar Djerf Avenue att man satsar på mer än kläder. Den 27 mars ger sig bolaget även in på marknaden för skönhetsprodukter, genom att lansera hårprodukter, inspirerade av grundarens egna signatur-frisyrer.

Jag är otroligt stolt över dessa produkter och kan inte vänta på att världen ska prova dem. Så länge jag kan minnas har hår varit ett sätt för mig att uttrycka mig. När jag blev äldre och lärde mig mer om hur produkter tillverkas och effekterna av olika ingredienser, insåg jag snabbt att ingenting i mitt skåp uppfyllde mina behov och standarder, säger Matilda Djerf i ett pressmeddelande och fortsätter: 

Det har varit en givande resa att arbeta tillsammans med begåvade och passionerade kemister för att utveckla produkter som jag verkligen saknar när de tar slut.

I samband med lanseringen kommer Djerf Avenue att öppna en pop up-butik i New york, som kommer vara öppen mellan den 27 mars och den 2 april.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se