ANNONS

Marknadsplatsen lockar varumärken - växer med över 2000 procent

VD:n och grundaren Ingemar Gleissman
"Gör det möjligt för bolaget att utvecklas vidare".

Marknadsplatsen My Mall, där endast små och medelstora webbutiker får sälja, har släppt en färsk årsrapport. Siffrorna för 2023 visar att företaget ökat intäkterna rejält, med över 2000 procent.

Mer exakt har omsättningen gått från 0,1 miljoner till nästan tre miljoner kronor. Dock ökar förlusten ytterligare. Rörelseresultatet har gått från minus 1,3 miljoner kronor under 2022, till minus 3,8 miljoner under 2023.

ANNONS

Företaget skriver i rapporten att e-handelsplattformen fått mycket intresse från företag, något som bidragit till intäktsökningen.

Butiker har sett sin e-handel öka genom att ansluta till plattformen.

Men den försämrade vinsten verkar även hänga ihop med det ökade intresset från andra varumärken.

Den ökade omsättningen och den intensiva rekryteringen av nya butiker till e-handelsplattformen har gjort att administrativa rutiner inte hängt med, men detta har stärkts upp genom bland annat byte av redovisningsbyrå.

Efter räkenskapsårets slut

Bolaget rapporterar även att omsättningen har fortsatt öka under 2024. Man planerar även för ytterligare nyemissioner.

Styrelsen bedömer att den ökade omsättningen och kommande nyemissioner gör det möjligt för bolaget att utvecklas vidare. Likaså bedömer styrelsen att den ökade omsättningen medför att aktiverade utvecklingskostnader motiverar sitt värde.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se