ABS Wheels marknadschef, Jorge Castro, lämnar sitt uppdrag för att starta eget, rapporterar Resumé. Nästa anhalt blir ett eget bolag, Growth Marketing, som satsar på SEO, AI och digital tillväxt.
Jorge Castro utsågs 2019 till Veckans Affärers stjärnskott inom marknadsföring, men trots att han nu lämnar sitt uppdrag så kommer han att fortsätta jobba med fälgspecialisten.
ABS Wheels kommer att vara en fortsatt kund till mig. Vår relation är inte förändrad, ägaren är nöjd med jobbet jag gjort och vi förblir vänner. Ibland måste man få testa sina egna vingar och det förstår han, säger Jorge Castro till tidningen.
Idén att starta eget ska ha fötts redan 2018, där han blev tillfrågad av andra företag om han kunde tänka sig att vara konsult. Nu går han in helhjärtat för att det egna bolaget ska bli först med att använda AI för att växa företag i den digitala sfären.
Min fru, vänner och till och med anställda på ABS Wheels tyckte att jag var korkad som inte startade eget. I juni kände jag att det var dags, fick samla en del mod för att lämna ett tryggt och välbetalt jobb, men som en känd entreprenör en gång sa ”the things you regret most in life are the risks you didn't take”.