I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners. |
Marginalen Bank är en annorlunda och nytänkande svensk bank med konkurrenskraftiga villkor. Så beskriver David Fröman, försäljningschef på Marginalen Bank, företaget han jobbar för. Och den nya banken, som lanserade sin e-handelskassa Hygglig Checkout så sent som i somras, har på kort tid blivit en betalaktör att räkna med.
I dagsläget har företaget cirka 300 anställda och omkring 300 000 kunder i Sverige. Den 5 april medverkar den storsatsande uppstickaren för första gången som partner till Emeet.
- Vi är själva företagare och har gjort den tillväxtresa som många av våra företagskunder är mitt uppe i. Det är med dessa insikter som vi skapat vårt företagserbjudande. Vi hjälper till med tillväxtfinansiering som fakturafinansiering, företagslån, leasing och avbetalningstjänster, berättar David Fröman.
Satsar på okomplicerade produkter
Precis som namnet antyder är meningen att Hygglig Checkout ska bidra till en trevlig upplevelse för både e-handlarna och deras kunder. Marginalen Bank beskriver sin kassa som en lösning som “ger dig hög konvertering och minimalt med underhåll”.
- Vår affärsidé är att skapa tid och möjligheter för människor och företag att utvecklas genom att vi förenklar deras ekonomiska vardag. Det gör vi genom att lyssna på våra kunder och erbjuda okomplicerade och konkurrenskraftiga produkter och tjänster, säger David Fröman.
Vad gör er e-handelskassa speciell?
- Betallösningen vänder sig till dig som är mån om din relation med dina kunder och vill erbjuda dem en angenäm och enkel köpupplevelse. Vi vill möjliggöra trygg e-handel där avsikten är att göra köpupplevelsen för dig som köpare så enkel och hygglig som möjligt. Vi tror att alla vinner på en tjänst som möjliggör enkla och schyssta betalningar.
Hos Marginalen Bank blir det allt mer tydligt att e-handlarna gärna rör sig utanför Sveriges gränser, och att efterfrågan på smidiga tjänster som kan driva försäljning hela tiden ökar.
"Ny tjänst ligger helt rätt i tiden"
Tidigare i år kunde vi berätta om Marginalen Banks samarbete med Unifaun, som gör det möjligt för kunderna att själv välja utlämningsställe direkt i Hygglig-kassan.
- Med den här nya tjänsten tror vi på en stark tillväxt. Vi har lyssnat på marknaden, och tycker att tjänsten ligger helt rätt i tiden, säger David Fröman.
Varför är ni med som partner till Emeet?
- Vi menar att Emeet är ett spännande forum för e-handlare där de kan träffas och byta erfarenheter och idéer. Vi tycker att målgruppen är klockren och viktigt för oss att möta marknaden och känna in trenderna.