ANNONS

Männen sviker svensk e-handel - lägger stora belopp utomlands

En lugn månad.

Svensk e-handel visar stabilitet i februari, med en marginell minskning jämfört med januari. Apoteksvaror seglar upp som den mest populära kategorin, drivet av ökad e-handel bland kvinnor. Samtidigt fortsätter den yngre generationen att minska sin online-shopping.

Enligt den senaste månadsrapporten från E-barometern e-handlade 74 procent av svenskarna i åldrarna 18–79 år under februari. Detta är en mycket liten minskning (0,2 procentenheter) jämfört med februari 2023 och speglar en nästintill oförändrad e-handelsaktivitet jämfört med januari i år.

ANNONS
ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Just nu
3 mån för 99 kr

Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!

Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.