Svensk e-handel visar stabilitet i februari, med en marginell minskning jämfört med januari. Apoteksvaror seglar upp som den mest populära kategorin, drivet av ökad e-handel bland kvinnor. Samtidigt fortsätter den yngre generationen att minska sin online-shopping.
Enligt den senaste månadsrapporten från E-barometern e-handlade 74 procent av svenskarna i åldrarna 18–79 år under februari. Detta är en mycket liten minskning (0,2 procentenheter) jämfört med februari 2023 och speglar en nästintill oförändrad e-handelsaktivitet jämfört med januari i år.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Få de senaste nyheterna inom e-handel – analyser, insikter och affärskritisk information. Allt på ett ställe!
Därefter 299 kr/mån. Priset är exkl. moms.