I morse kunde vi läsa om hur Brothers e-handel hade ökat med 118 procent under företagets senaste kvartal. Nu kommer ännu starkare e-handelssiffror från ett annat av RNB:s koncept, nämligen nätbutiken Man of a kind. Denna gång gäller det dock helårssiffror, för räkenskapsåret 2017/2018.
- Omsättningen uppgick till 13 miljoner kronor, en ökning från 2 miljoner kronor föregående år. Resultatet förbättrades under samma period från minus 13 miljoner kronor till minus 12 miljoner, skriver företaget.
Marcus Uggla, som är chef för Man of a kind, säger att siffrorna är ett kvitto på att de är på rätt väg.
- Vi har ett händelserikt år bakom oss på Man of a kind där vi förvärvat och integrerat Frontmen.com, kraftigt utökat vårt serviceerbjudande med hemleveranser och skräddartjänster samt kontinuerligt förstärkt vårt sortiment av exklusiva varumärken, säger Marcus Uggla.
LÄS ÄVEN: Frontmen köps upp igen - RNB stärker egna e-handeln
"Manlig depå för grooming"
I samband med att företaget alltså rapporterar en tillväxt på över 500 procent så meddelar de också att de ska ta sig an nya kategorier. E-handelsföretaget ska expandera från dagens herrmode, till att även öppna en avdelning för grooming- och skönhetsprodukter.
- En depå för utvalda premiumvarumärken inom grooming och skönhet passar perfekt in i vår butik. Inom koncernen har vi dessutom väldigt lång erfarenhet av segmentet då RNB driver butiken Manlig Depå både på NK i Stockholm och Göteborg, konstaterar Marcus Uggla.
LÄS ÄVEN: Efter floppen - Man of a Kind omsatte 3 miljoner i Q1