Boozt seglar därmed upp som en stor ehandelsaktör i regionen med sina 70 anställda i Malmö. Bolaget startades så sent som 2009 (Boozt Group startades 2007) och med stort fokus och ständigt nya varumärken växer framgångssagan.
På Rapidus fråga vad pengarna skall användas till vill inte vd Hermann Haraldsson svara men säger;
— Vi hoppas anställda ytterligare under året i takt med att omsättningen ökar.
I samma veva som kapital tillförs går man ut med nyhet på MyNewsdesk att man flyttar till nytt lager- och logistikcentra. Lagret skall möta Boozt-gruppens planer om tillväxt och består av en godsmottagning, leveransområde, lagerområde, packningsområde, returavdelning samt fotostudio.
Man kan inte tolka det annorlunda än att det är expansion till fler marknader med fler varumärken som är målet. Idag levererar man inom hela Europa med ett 100-tal varumärken.
Förutom sin egen multi-brand online shop, som de själv kallar det, driver de också flera så kallade mono-brand webbshoppar vilket innebär att varumärken använder deras plattform för sin officiella ehandel. Varumärken de ansvarar för är för närvarande; ECCO, Friis & Company, NN.07, Dyrberg/Kern och DAY Birger et Mikkelsen.
Â