Med hjälp av bland annat en tydlig marknadsföringsstrategi och ett delvis unikt sortiment har e-handelsföretaget gått från klarhet till klarhet de senaste åren. För räkenskapsåret 2016/2017 fick det Skånebaserade företaget till exempel till en tillväxt på över 60 procent, i kombination med svarta siffror.
LÄS ÄVEN: Madlady omsätter över 30 miljoner
Nu har företaget lämnat ifrån sig en ny årsrapport, för verksamhetsåret juli 2017 till och med juni 2018. För ovanlighetens skull lyser tillväxten med sin frånvaro.
"Storsatsningar på egna varumärken"
Madladys omsättning ligger kvar på 31 miljoner kronor, och har faktisk sjunkit några tusenlappar jämfört med året innan. Dessutom backar resultatet från 761 000 kronor till minus drygt en halv miljon.
I Madladys årsredovisning framgår det att företaget har tillbringat året med att göra satsningar för bland annat fortsatt tillväxt.
- Under 2017/2018 har företaget genomfört stora förändringar i verksamheten för att stärka varumärkets positionering inför framtiden och återuppta tillväxten. Det har bland annat gjorts storsatsningar på egna varumärken, som har resulterat i höga bruttomarginaler, skriver företaget.