J.Crews yngre och lite mer avslappnade syster Madewell inleder en internationell expansion. Modemärket lanserades 2006 och har tidigare bara servat online-kunder i USA, Kanada och Japan, men nu utökar man med mer än 100 länder, däribland Sverige.
– Sedan lanseringen av Madewell har vi fått höra från kunder runt om i världen att de vill kunna köpa våra produkter när och hur som helst. Från och med den här veckan gör vi det möjligt i över 100 länder, säger säger Millard Drexler, styrelseordförande och vd för J.Crew Group till WWD.
Madewell har sedan lanseringen 2006 utökat sitt sortiment, som från början främst bestod av jeans och denim, med bland annat stövlar, väskor, skinnjackor och t-shirts.
Varumärket, som gjort sig känt för att samarbeta med kändisar som Solange Knowles och Dree Hemingway i olika kampanjer, kommer även att göra en stor butikssatsning i USA. Internationellt är det däremot e-handeln som kommer att vara företagets fokus.