När räkenskapsåret stänger väntas omsättningen för 2024 landa på 6,5 miljoner kronor, med en vinst på 500 000 kronor.
Den amerikanska marknaden står för tre fjärdedelar av företagets försäljning, medan Sverige endast utgör drygt tio procent. Framgångarna tillskrivs både en ökad köpvilja och flera stora internationella hotell som köpt klockor till sina rum.
Nu planerar Båge & Söner en offensiv satsning inför 2025.
Företaget vill expandera verksamheten, öppna en butik i Stockholm, flytta till större lokaler och bygga upp en dedikerad säljavdelning. Dessutom planeras en större satsning på marknadsföring.
Vi tror och hoppas att vi kommer nå ut ytterligare i USA, via sociala medier, även utan en egen fysisk närvaro den närmsta tiden. Det finns ingen hejd på hur marknaden ser ut där, den bara exploderar, säger Lisen Båge.
Båge & Söner är familjeägt, med Lisen Båge och maken Richard Båge som enda ägare. Richard Båge, som bland annat är känd från SVT:s ”Draknästet”, är styrelseordförande i bolaget.