ANNONS

Lyko tar unikt butikskoncept västerut

Lyko tar unikt butikskoncept västerut
Steve Terry kammar hår på konceptbutiken i Stockholm

Succén från Stockholm får systerbutik i Göteborg.

ANNONS

Skönhetskedjan som blivit en av de stora giganterna på nätet öppnade i december en ny typ av butik, Lyko Concept.

Den uppstod i och med att den välkända skönhetssalongen YOU Stockholm, uppbyggd av Steve Terry som även är Creative och Business Development Director för Lyko sedan 2015, förvandlades plötsligt till en konceptbutik där kunderna kunde både handla Lykos varor och få behandlingar inom hud- och hårvård.

"Vill skapa ett spännande erbjudande"

Experimentet blev lyckat och nu satsar Lyko på att ha en liknande skönhetsdestination i Göteborg. Kungsgatan 9 är adressen där portarna till den nya Lyko Concept öppnat från och med idag. Även här kommer kunden erbjudas såväl produkter som behandlingar efter önskemål.

- Genom att etablera Lyko Concept i Göteborg, får vi en ökad närvaro i den exklusiva salongsvärlden på västkusten, där vi kan erbjuda våra kunder en helhetsupplevelse inom professionell hår- och hudvård. Med Lyko Concept vill vi skapa ett spännande erbjudande utöver det vanliga för våra kunders skönhetsbehov, säger Lykos VD Håkan Håkansson i ett pressmeddelande.

Ska "highlighta" roliga saker

Samtidigt säger företaget att de fortsätter sina satsningar i sociala medier. De har tidigare berättat att de ämnar överge traditionell marknadsföring till förmån för en total satsning på sociala medier som även inkluderar influencers.

Nu har ytterligare en pelare i sociala-medierstrategin tillkommit. Genom ett nytt kommunikationskoncept som påbörjades förra året och har fått namnet Highlighted by Lyko, ska företaget belysa - alltså “highlighta” - grejer de tycker är viktiga, intressanta eller speciella. Målet uppges vara att “göra världen lite bättre och roligare”.

Michell Grönlund

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap