ANNONS

Lyko lägger vantarna på reklambyrå – "växlar upp"

Rickard Lyko är vd för Lyko
Pressbild/Lyko

"Magiska lokaler på Södermalm".

ANNONS

Lyko är i köptagen och förvärvar reklambyrån Honesty. Och nu är målet att skapa Sveriges bästa inhousebyrå, enligt ett pressmeddelande. Denna byrå ska under e-handlarens flagg heta Lyko Studio, som ska ”lyfta innehållsproduktion och rörlig bild till nästa nivå”.

Vi växlar upp kommunikationen på alla fronter nu, dels genom vårt nya samarbete med Åkestam Holst men också genom en storsatsning på vår inhouse. Vi behöver skapa mer och bättre innehåll i snabb takt för de över 1000 varumärken vi säljer och för våra egna varumärken som Make Up Store, Pusher, Watercloud, Grazette med flera, kommenterar Kalle Eliason, CMO på Lyko, och fortsätter:

Vi har en stark och växande inhouse idag och med det här förvärvet lyfter vi det till en ny nivå. Honesty för med sig ett tillskott av kompetens och kreativitet men även magiska lokaler på Södermalm som nu blir basen för vår nya inhouse,

Vad prislappen landar på har e-handlaren valt att inte kommunicera. Det står däremot klart att man köper hela inkråmet från grundarna Walter Naeslund och Julia Anjou. All personal tas även över av e-handlaren.

David Gustavsson
david@ehandel.se