ANNONS

Lyko lägger ned butik - "90 procent kommer från e-handeln"

Från finansbranschen till skönhetsindustrin
Tom Thörnblom, kommunikations- och hållbarhetschef på Lyko

Den 16 januari stängs dörrarna för sista gången.

ANNONS

Fyra år och fyra månader fick den vara i drift. Men den 16 januari är det över för Lykos butik i Oskargallerian i Örnsköldsvik. Då bommar nämligen skönhetsbolaget igen den för gott, då besökarna varit för få till antalet. Utförsäljningen pågår nu för fullt fram till stängning.

Vi har tyvärr inte lyckats driva butiken så att den blivit lönsam, säger Tom Thörnblom, kommunikationschef på Lyko, till Örnsköldsviks Allehanda.

Lyko har i dag 30 butiker och beslutet att lägga ned enheten i Örnsköldsvik ska inte påverka övriga. Samtidigt är det onlineaffären som står för den den absolut största delen av bolagets intäkter.

Totalt 90 procent av vår omsättning kommer från e-handeln som finns i ytterligare sju länder utöver Sverige, säger Tom Thörnblom till tidningen.

LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna hos Lyko - från pilsnerkorv till Europa

Nils Lund
nils@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap