Skönhetsjätten och e-handlaren Lyko rapporterar idag sitt fjärde kvartal och därmed helåret 2023. Omsättningen landade på över 3 miljarder kronor för fjolåret.
Vi lyckas uppnå hela 24 procents tillväxt i kvartalet och 947,2 miljoner i nettoomsättning. Totalt för året summerar vi 22,8 procents tillväxt och över tre miljarder i nettoomsättning, skriver företagets vd Rickard Lyko i ett pressmeddelanden.
Rörelseresultatet (ebit) för helåret landade på 67,7 miljoner kronor och för det uppenbart starka fjärde kvartalet så klockade det in på 21,7 miljoner.
Vi genomförde vår bästa Black Week någonsin, tack vara våra investeringar i infrastruktur. Lager och logistik fungerade optimalt och våra digitala plattformar klarade det enorma trycket. Delvis hjälpta av det digitala kösystem som vi använder när trycket på hemsidan blir stort vid peakperioder, såsom som kalendersläpp och Black Friday. Totalt levererade vi över 6,2 miljoner ordrar under 2023, konstaterar Rickard Lyko.